Veel gestelde vragen

Algemeen

Mijn account

  • Kan ik bestellen zonder een account aan te maken?
    Ja, het is mogelijk om te bestellen zonder een account aan te maken.
  • Hoe maak ik een account aan?
    Je kunt een account aanmaken door rechts boven in het scherm te klikken op ' Registreren' of door te klikken op 'Account aanmaken'.
  • Waarom kan ik niet inloggen?
    Let op hoofdletters en kleine letters bij het invoeren van je wachtwoord. Staat de Caps Lock-toets niet aan? Mocht het nog steeds niet lukken om in te loggen, ga dan naar 'Wachtwoord vergeten' en vraag een nieuw wachtwoord aan.
  • Hoe wijzig ik mijn gegevens?
    Als je inlogt onder 'Inloggen', kun je onder 'Mijn Account' je gegevens wijzigen of gegevens toevoegen.
  • Hoe kan ik inloggen?
    Je kunt inloggen met de combinatie e-mailadres en wachtwoord. Om te kunnen inloggen met je e-mailadres, moet je al wel eerder een account hebben aangemaakt.
  • Moet ik een account aanmaken om een bestelling te kunnen plaatsen?
    Nee, dit is niet noodzakelijk, maar wel aan te raden. Door een account aan te maken doorloop je sneller het betaalproces, kun je meerdere verzendadressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
    Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je naar 'Inloggen' gaan en daar op 'Wachtwoord vergeten' klikken. Je vult je e-mailadres in en ontvangt dan een nieuw wachtwoord.
  • Ik wil mijn account verwijderen
    Om je account te verwijderen kun je een e-mail met je gegevens sturen naar klantenservice@theathletesfoot.nl of klantenservice@theathletesfoot.be en wij verwijderen je account.
  • Wat wordt er met mijn persoonsgegevens gedaan?
    Wanneer je via het e-mail formulier ons een e-mail hebt verstuurd, als je je hebt aangemeld voor de The Athlete’s Foot NEWS of hebt meegedaan aan een actie, dan worden de persoonsgegevens gebruikt om verder met je in contact te treden. De gegevens worden niet gedeeld met andere partijen en niet gebruikt voor andere doeleinden.

Betalen

  • Op welke manieren kan ik betalen?
    Je kunt via iDEAL betalen of met een creditcard. Via iDEAL kun je betalen als je toegang hebt tot één van de volgende banken: ABN AMRO, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS bank, SNS Regio Bank, Triodos bank, ASN Bank, Van Lanschot Bankiers. Meer informatie over iDEAL vind je op www.ideal.nl. Je kunt er ook voor kiezen om te betalen met creditcard. Bij ons kun je betalen met Mastercard en Visa die in Nederland is uitgegeven.

Bezorgen & afhalen

  • Wat zijn de verzendkosten?
    De standaardverzendkosten bedragen € 4.95 per bestelling. Bestellingen boven € 49,99 worden gratis verzonden. Afhalen in de winkel is altijd gratis.
  • Wat is de levertijd van de producten?
    Heb je voor 17:00 uur jouw bestelling geplaatst? Dan wordt jouw bestelling in principe de volgende werkdag bezorgd. I.v.m. drukte door het Corona-virus verwacht PostNL extra tijd nodig te hebben voor het verwerken en bezorgen van pakketten. Het kan zijn dat je bestelling hierdoor langer onderweg is dan dat je van ons gewend bent.
  • Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
    Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling gratis op te halen bij één van onze The Athlete’s Foot stores in Nederland. Jouw bestelling wordt dan vanuit ons centraal magazijn of een winkel naar de door jou opgegeven store gestuurd. Je kunt dit aangeven in het bestelproces. Het is helaas niet mogelijk om je bestelling af te halen in een Belgische winkel.
  • Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?
    Je ontvangt van ons een track & trace code via e-mail, zodat je de status van jouw pakket kunt volgen.
  • Wat doe ik als het product niet binnen de levertermijn geleverd is?
    Wij proberen uiteraard je bestelling zo snel mogelijk te leveren. Helaas komt het door allerlei oorzaken incidenteel voor dat bestellingen er langer over doen. Is de bestelling een week na het plaatsen van de bestelling nog niet afgeleverd op het aangegeven afleveradres of bij de buren? Stuur dan een e-mail aan de klantenservice op klantenservice@theathletesfoot.nl of klantenservice@theathletesfoot.be
  • Kan ik ook vanuit het buitenland en bestelling doen?
    Helaas is het niet mogelijk om op adressen buiten Nederland of België te leveren. The Athlete’s Foot bezorgt alleen op Nederlandse en Belgische adressen.
  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres dan het factuuradres laten bezorgen?
    Ja, je kunt tijdens het bestelproces een alternatief afleveradres invullen, bijvoorbeeld op je werk of bij de buren.
  • Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?
    Ja, dat is mogelijk. Je kunt tijdens het bestelproces een ander afleveradres invullen, bijvoorbeeld op je werk of bij de buren. Je kunt er ook voor kiezen om de bestelling op te halen in één van de The Athlete's Foot winkels in Nederland. Je betaalt dan geen verzendkosten. Het is helaas niet mogelijk om je bestelling af te halen in een Belgische winkel.
  • Wat gebeurt er als ik bij bezorging niet thuis ben?
    Je pakket wordt bij de buren aangeboden als je niet thuis bent. Is het niet mogelijk om het pakket bij de buren af te leveren dan komt Post NL later nog een keer terug. Indien het dan weer niet mogelijk is het pakket af te leveren dan gaat het pakket terug naar het dichtstbijzijnde Post NL Servicepunt waar de bestelling voor je klaar ligt.
  • Wat doe ik als het product niet binnen de levertermijn geleverd is?
    Is de bestelling een week na het plaatsen van de bestelling nog niet afgeleverd op het aangegeven afleveradres of bij de buren? Stuur dan een e-mail aan de klantenservice op klantenservice@theathletesfoot.nl.
  • Ik heb geen verzendbevestiging gekregen van de verzending.
    Het beste kun je je gegevens mailen aan klantenservice@theathletesfoot.nl of klantenservice@theathletesfoot.be. Je krijgt dan zo snel mogelijk een antwoord van ons.
  • Mijn track & trace-code functioneert niet.
    Jouw track & trace-code werkt pas na 20.00 uur ’s avonds. Als er een storing is, kun je jouw track & trace-code doorgeven, dan nemen wij contact op met de koeriersdienst en krijg je van ons bericht.
  • Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling bezorgd wordt?
    Het is niet mogelijk om de bezorgdag of tijd zelf te bepalen.

Veiligheid & Privacy

  • Is mijn online betaling veilig?
    The Athlete's Foot heeft de benodigde maatregelen genomen die verlies of misbruik van jouw persoonlijke gegevens tegengaan. Dit geldt ook voor je betalingsgegevens en je creditcard. De transacties die worden verricht op de webshop worden beveiligd door Payment Service Provider Adyen. Adyen is een beveiligd betalingssysteem dat uw financiële gegevens op een veilige manier verzamelt en ze doorgeeft aan de bankinstelling die de financiële transactie uitvoert. Hierdoor worden uw bank- en betaalgegevens niet opgeslagen door The Athlete's Foot maar alleen in de beveiligde omgeving van Adyen. Dit betekent dat deze nooit kunnen worden ingezien door derden.
  • Wat is SSL?
    intersport.nl gebruikt SSL om alle gegevens op de gehele webshop, (contactgegevens, bestelgegevens, betaalgegevens) te beveiligen. SSL (Secure Sockets Layer) is een versleutelde verbinding die communicatie over het internet beveiligt.
  • Hoe weet ik dat mijn informatie beveiligd is?
    Je kunt op verschillende manieren controleren of je je in een beveiligde zone bevindt. Alle browsers met SSL-compatibiliteit tonen een symbool wanneer ze in beveiligde modus werken. Het SSL symbool zie je rechts onderin je browser, het is een symbool van een klein slotje. Bovendien verandert in een beveiligde zone het begin de URL van “http” in “https”, dit betekent dat het SSL-protocol voor de communicatie met de server wordt gebruikt.
  • Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig?
    The Athlete's Foot stelt hoge eisen aan het veilig en betrouwbaar kunnen betalen op het internet. Wij maken dan ook gebruik van een beveiligde SSL-omgeving. In deze omgeving worden de betalingsgegevens gecodeerd opgeslagen, wat betekent dat deze volledig afgeschermd worden en niet door anderen gelezen of achterhaald kunnen worden.

Bedenktermijn

  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
    Je kan een eenmaal gemaakte bestelling niet wijzigen. Wel kan je je ordernummer mailen naar ons. Vervolgens zullen wij je order annuleren indien dit nog mogelijk is en binnen 5 werkdagen het geld op je rekening terugstorten. Voor een wijziging in je order moet je een nieuwe bestelling plaatsen.
  • Wat is de zichttermijn?
    Zodra je de bestelling thuis hebt ontvangen heb je 14 dagen de tijd om te besluiten of je het artikel houdt of niet. Stuur of breng je buiten de zichttermijn de artikelen retour, dan kunnen wij geen geld teruggeven.
  • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    Wil je een bestelling annuleren? Neem dan direct contact op met de klantenservice op telefoonnummer 033-253 2502 (op werkdagen van 09.00 uur tot 17.00 uur) of stuur een e-mail naar klantenservice@theathletesfoot.nl of klantenservice@theathletesfoot.be. Indien je bestelling nog niet is verzonden, kan deze worden geannuleerd. Is je bestelling reeds verzonden, dan kan je deze kosteloos retour sturen met het bijgevoegde retourformulier.

Ruilen & retourneren

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
    We hopen dat je je bestelling in goede orde hebt ontvangen en je blij bent met de producten die je ontvangen hebt. Ondanks dat we erg ons best doen kan het zijn dat er iets mis gegaan is met je bestelling, een artikel niet goed past of dat je gewoon niet tevreden bent met de producten die je ontvangen hebt. Een artikel retourneren is geen enkel probleem.

    Er gelden wel een aantal voorwaarden:

    • Binnen 14 dagen na aankoop (voor een online bestelling geldt de leverdatum als aankoopdatum).
    • Met volledig en correct ingevuld retourformulier. Stuur dit retourformulier mee.
    • De originele (prijs)kaartjes en labels zijn nog aan het artikel bevestigd.
    • Het artikel is compleet, niet gebruikt, niet gedragen of beschadigd.
    • Het artikel zit in de originele productverpakking.

  • Hoe werkt het retourneren van een product?
    1. Geef op het retourformulier, dat je bij je bestelling hebt ontvangen, aan welke artikelen je retour wilt sturen en de reden hiervan. 2. Stop dit retourformulier in de originele verpakking. 3. Je kunt je retourzending afgeven in één van onze Nederlandse stores. Neem apart van de retourzending het het formulier ‘Afgiftebewijs’ mee. Dan vullen ze dat in de winkel voor je in. Als je de zending terugbrengt in een van onze stores, zijn hier geen kosten aan verbonden. Het is helaas niet mogelijk om artikelen in onze winkel om te ruilen of geld terug te ontvangen. Zij sturen je retourzending ongeopend terug naar het centraal magazijn. 4. Ook kun je je retourzending gratis afgeven bij een PostNL Pakketdienst bij jou in de buurt. Kijk voor Nederlandse vestigingen op: www.postnl.nl/locatiewijzer of voor Belgische vestigingen op: https://www.postnl.be/ NB: Zorg ervoor dat je van PostNL een bewijs ontvangt van het feit dat je je zending hebt afgegeven. Zonder bewijs van afgifte is je zending niet meer te traceren. The Athletes Foot.nl / The Athlete's Foot.be, nog één van onze winkels aansprakelijk is voor het beschadigd- of zoekraken van retour gezonden artikelen. Als PostNL je aanbiedt je per e-mail van het bewijs van afgifte te voorzien, zorg dan dat PostNL ook je e-mailadres heeft. Wij delen je e-mailadres niet met PostNL. 5. Tenslotte kun je je retourzending ook zelf rechtstreeks terugsturen naar ons centraal magazijn, maar dan zijn de verzendkosten voor eigen rekening.
  • Hoe krijg ik snel het geld van mijn retourzending terug?
    Je retourzending wordt in het magazijn waar de order vandaan komt beoordeeld. Indien deze akkoord is bevonden, dan wordt het terug te ontvangen bedrag normaliter binnen 10 werkdagen, maar uiterlijk binnen 30 dagen op het door jou opgegeven rekeningnummer gestort.

Contact

  • Op welke manieren kan ik contact opnemen?
    Wij zijn per e-mail te bereiken via klantenservice@theathletesfoot.nl of klantenservice@theathletesfoot.be. De klantenservice van The Athlete’s Foot streeft ernaar je e-mail binnen één werkdag te beantwoorden. De klantenservice van de The Athlete’s Foot is iedere werkdag telefonisch te bereiken van 09:00 uur tot 17:00 uur op het telefoonnummer 033 - 253 2502 (lokaal tarief). Je kunt ons ook een brief sturen: The Athlete’s Foot T.a.v. afdeling Klantenservice Koninginneweg 1 3871 JZ Hoevelaken Let op: retouren dienen niet naar dit adres te worden verzonden, maar naar het adres dat op het retourformulier staat dat je bij je bestelling hebt ontvangen.