Retourneren

Klik hier om het retourformulier te downloaden.

Geen enkel probleem en bovendien gratis

We hopen natuurlijk dat je je bestelling in goede orde hebt ontvangen en je blij bent met hetgeen je ontvangen hebt. Ondanks dat we erg ons best doen kan het zijn dat er iets mis gegaan is met je bestelling, een artikel niet goed past of dat je gewoon niet tevreden bent met hetgeen je gekregen hebt. Een artikel retourneren is geen enkel probleem. Er geldt wel een aantal voorwaarden:

• Binnen 14 dagen na aankoop (voor een online bestelling geldt de leverdatum als aankoopdatum).
• Met volledig en correct ingevuld retourformulier. Stuur dit retourformulier mee.
• De originele (prijs)kaartjes en labels zijn nog aan het artikel bevestigd.
• Het artikel is compleet, niet gebruikt, niet gedragen of beschadigd.
• Het artikel zit in de originele productverpakking.
• Gebruik een omdoos om het artikel te retourneren.

Wat moet je doen?

• Geef op de eerste pagina van het retourformulier, dat je bij je bestelling hebt ontvangen, aan welke artikelen je retour wilt sturen en geef hier tevens de reden van aan.
• Vul de overige gevraagde gegevens in, vergeet hierbij niet het ordernummer (TNL nummer) te vermelden.
• Stop dit retourformulier in de omdoos of envelop die je terugstuurt en plak de omdoos of envelop goed dicht.
• Plak het bijgevoegde retourlabel over het eerder gebruikte verzendlabel heen.

Let op: Zorg ervoor dat je de artikelen terugstuurt naar het magazijn waar elk product van afkomstig is. Je kunt op het bijgevoegde retourformulier zien waar het pakket vandaan komt.

Heb je meerdere pakketten ontvangen? Stuur dit dan ook in aparte zendingen terug naar het juiste magazijn.

Retourneren in een winkel

Je kunt je retourzending afgeven bij één van onze Nederlanse winkels. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Neem apart van de retourzending het formulier ‘Afgiftebewijs retour in winkel’ mee. Dat vullen ze in de winkel dan voor je in. Graag voorafgaand de zending zelf inpakken zodat de retourzending gereed is om teruggestuurd te worden. Het is helaas niet mogelijk om artikelen in de winkel te ruilen of in de winkel geld terug te ontvangen. Zij sturen je retourzending ongeopend terug naar het juiste magazijn waar de retour beoordeeld wordt.

Retourneren via Post NL

Ook kun je je retourzending gratis afgeven bij een Post NL Servicepunt bij jou in de buurt. Kijk voor de vestigingen op: https://www.postnl.nl/locatiewijzer/.

NB: Zorg ervoor dat je van PostNL een bewijs ontvangt van het feit dat je je pakketje hebt afgegeven. theathletesfoot.nl, noch één van onze winkels is aansprakelijk voor het beschadigd- of zoekraken van retour gezonden artikelen.

Zonder bewijs van afgifte is je pakketje niet meer te traceren. Als PostNL je aanbiedt je per e-mail van het bewijs van afgifte te voorzien, zorg dan dat PostNL ook je e-mailadres heeft en controleer of je dit bericht ontvangt.

Heb je geen afgiftebewijs ontvangen van PostNL, neem dan contact op met de PostNL Klantenservice Consumenten op telefoonnummer: 088 – 22 55 555 of ga naar: https://www.postnl.nl/klantenservice/postnl-klantenservice/contact-opnemen of https://www.postnl.be/contact/

Je dient dan onderstaande informatie zo nauwkeurig mogelijk door te geven:

• Het PostNL Servicepunt waar je de retourzending hebt afgegeven.
• Datum en tijdstip van afgifte.
• De retourzending moeten altijd worden teruggestuurd naar de winkel waar deze is besteld. Neem daarom contact op met onze klantenservice voor het juiste retouradres:
Telefoon: 033 - 253 25 02
E-mail: klantenservice@theathletesfoot.nl

Rechtstreeks retourneren

Tenslotte kun je je retourzending ook zelf rechtstreeks terugsturen naar ons centraal magazijn, maar dan zijn de verzendkosten voor eigen rekening.

Passen en beoordelen

Bij een koop op afstand, waar een online aankoop onder valt, word je in de gelegenheid gesteld een artikel uit te pakken, te passen en te beoordelen. Uitpakken, passen en beoordelen is toegestaan omdat je bij een koop op afstand deze mogelijk niet hebt zoals deze mogelijkheid in de winkel geboden wordt. Onder passen en beoordelen wordt in deze eenzelfde wijze van passen en beoordelen verstaan zoals deze mogelijkheid in de winkel geboden wordt.

Geld terug

Je retourzending wordt bij binnenkomst door ons in de winkel beoordeeld. Wanneer geretourneerde artikelen beschadigd en/of gebruikt zijn (zie bovenstaande passage ‘Passen en beoordelen) op een wijze waarop dit niet is toegestaan dan kunnen wij de waardevermindering en eventuele aanvullende (verzend)kosten in rekening brengen.

Wanneer je een bestelling in goede orde retourneert, dan storten wij het bedrag terug wat je betaald hebt voor de geretourneerde artikelen. Stuur je de gehele bestelling terug? Dan ontvang je ook de verzendkosten retour. We streven ernaar om retourzendingen binnen 14 dagen af te handelen.